Asupra contestației în anulare de față;
Din examinarea lucrărilor dosarului, constată următoarele:
La data de 10 aprilie 2003 la Curtea Supremă de Justiție, Secția contencios administrativ a fost înregistrată contestația în anulare formulată de fostul Minister al Administrației Publice împotriva deciziei nr. 3851 pronunțată la data de 11 decembrie 2002 în dosarul nr. 560/2002 al acestei secții.
Prin decizia nr. 3851/11 decembrie 2002, Secția contencios administrativ a Curții Supreme de Justiție a admis recursul formulat de recurentul reclamant B.N., în contradictoriu cu intimații pârâți Prefectura județului Mehedinți, Agenția Națională a Funcționarilor Publici și fostul Minister al Administrației Publice.
Sentința recurată, sentința civilă nr. 795/2 noiembrie 2001 pronunțată de Curtea de Apel Craiova, Secția contencios administrativ a fost casată iar cauza a fost trimisă pentru rejudecarea aceleiași instanțe.
În susținerea contestației în anulare s-a invocat că fostul minister, parte în cauză, nu a fost legal citat și nu i s-a comunicat o copie a motivelor de recurs.
În cauza de față a fost introdus Ministerul Administrației și Internelor, înființat prin O.U.G. nr. 63/2003, ca succesor al fostului Minister al Administrației Publice.
Contestația în anulare este tardivă și va fi respinsă ca atare.
Astfel, potrivit prevederilor art. 319 alin. 2 fraza a II – a C.proc.civ. împotriva hotărârilor irevocabile care nu se aduc la îndeplinire pe cale de executare silită, contestația în anulare poate fi introdusă în termen de 15 zile de la data când contestatorul a luat cunoștință de hotărâre.
Or, în cauză, fostul minister, intimatul - pârât în dosarul nr. 560/2002 al Curții Supreme de Justiție – Secția contencios administrativ în care s-a pronunțat decizia contestată, a fost citat legal pentru data de 11 decembrie 2002, când a fost judecat recursul și a fost pronunțată decizia contestată.
Cum, în cauza de față, contestatorul nu a produs dovezi din care să rezulte că au existat împrejurări mai presus de voința sa, care l-au împiedicat să ia cunoștință de soluție la data pronunțării și că, astfel, ar fi fost nevoit să ia cunoștință la o dată ulterioară, rezultă că termenul legal a fost încălcat.
Oricum, așa cum s-a menționat deja, pentru data când recursul a fost judecat, fostul minister fusese citat legal, susținerea invocată în contestație fiind nereală.
PENTRU ACESTE MOTIVE
ÎN NUMELE LEGII
DECIDE:
Respinge contestația în anulare formulată de Ministerul Administrației și Internelor împotriva deciziei nr. 3851 din 11 decembrie 2002 a Curții Supreme de Justiție, Secția contencios administrativ, ca tardivă.
Pronunțată în ședință publică, astăzi 15 ianuarie 2004.