Asupra recursului de față;
Din examinarea lucrărilor din dosar, constată următoarele:
Prin acțiunea formulată la 10 septembrie 2007, reclamantul H.D. a chemat în judecată M.E.C.T., solicitând suspendarea executării Ordinului emis de acesta cu nr. 1999 din 4 septembrie 2007 până la soluționarea definitivă și irevocabilă a acțiunii în anularea lui.
Prin încheierea nr. 165 din 12 noiembrie 2007, Curtea de Apel Suceava, secția contencios administrativ și fiscal, a respins excepția lipsei procedurii administrative prealabile formulată de pârât, a admis cererea reclamantului și a dispus suspendarea executării Ordinului M.E.C.T. nr. 1999/2007 până la soluționarea definitivă și irevocabilă a cauzei.
Împotriva acestei încheieri a formulat recurs, M.E.C.T., criticând-o pentru nelegalitate și netemeinicie.
În opinia recurentului, în mod greșit a fost respinsă excepția inadmisibilității cererii de suspendare având în vedere că art. 14 din Legea nr. 5 54/2004 face referire expresă la art. 7, fapt ce demonstrează obligativitatea parcurgerii procedurii administrative prealabile și în cazul solicitării suspendării executării unui act administrativ.
Pe fondul acestei cereri, recurentul a criticat soluția Instanței de Fond, considerând că în cauză nu s-a tăcut dovada îndeplinirii cumulative a condițiilor prevăzute de art. 14 din Legea nr. 554/ 2004.
Recursul nu este fondat.
În conformitate cu dispozițiile art. 7 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, este obligatorie parcurgerea procedurii administrative prealabile de către partea care se consideră vătămată într-un drept al său prevăzut de lege, ori interes legitim, printr-un act administrativ.
Este evident astfel că obligativitatea parcurgerii acestei proceduri prealabilă este impusă de lege numai în cazul acțiunilor în anularea actului administrativ, constituind în fapt o încercare de soluționare amiabilă a litigiului, prin posibilitatea oferită autorității emitente de a reveni ea însăși asupra actului emis.
Referirea pe care art. 14 din Legea nr. 554/2004 o face la art. 7, nu condiționează admisibilitatea cererii de suspendare de parcurgerea vreunei proceduri prealabile, fiind evident că o asemenea cerere poate fi formulată fie odată cu acțiunea în anulare a actului administrativ (art. 14), fie separat (art. 15) - ea urmând să fie analizată numai sub aspectul îndeplinirii cumulative a condițiilor impuse de art. 14 (cazul bine justificat și producerea unei pagube iminente).
Din acest punct de vedere, legal și temeinic, Curtea de Apel Suceava a apreciat ca întemeiată cererea de suspendare a executării Ordinului M.E.C.T. nr. 1999/2007, aparența de legalitate a acestuia fiind afectată de împrejurările contradictorii în care a fost emis, reclamantul obținând pentru același an de activitate două calificative diametral opuse, fapt ce creează dubii asupra legalității măsurii adoptate. În plus, prin eliberarea reclamantului din funcția de inspector școlar general adjunct, nu se poate susține că nu se creează o perturbare a activității I.Ș.J.S., atâta timp cât aceasta nu-și mai poate îndeplini atribuțiile conferite de funcțiile ocupate în diferite comisii angrenate în realizarea proiectelor manageriale, asumate odată cu numirea în funcție.
Văzând și dispozițiile art. 312 C. proc. civ.,
PENTRU ACESTE MOTIVE
ÎN NUMELE LEGII
D E C I D E
Respinge recursul declarat de pârâtul M.E.C.T. împotriva încheierii nr. 165 din 12 noiembrie 2007 a Curții de Apel Suceava, secția comercială, de contencios administrativ și fiscal, ca nefondat.
Pronunțată în ședință publică, astăzi 5 martie 2008.