Ședințe de judecată: Aprilie | | 2025
Sunteți aici: Pagina de început » Detalii dosar
Numărul dosarului:
2550/1/2024
Numărul vechi al dosarului:
-
Data formării dosarului la ÎCCJ:
11.11.2024
Data inițială a dosarului:
22.04.2024
Materia juridică din care face parte obiectul dosarului:
Litigii de muncă
Secție:
Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept
Obiectul dosarului:
calcul drepturi salariale
Obiectele secundare ale dosarului:
-
Stadiul procesual:
Sesizare prealabilă
Stadiul procesual combinat:
-
Părțile din dosar:
  • DEMETER MELANIA - Reclamant
  • M.A.I. - DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ - IGSU - INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ "VASILE GOLDIŞ" AL JUDEŢULUI ARAD - Pârât
Ședințe de judecată:
Dată de ședință Ora de începere a ședinței  
17.03.2025 9:00
  • Complet de judecată: Completul pt. dezlegarea unor chestiuni de drept
  • Numărul documentului de soluționare: -
  • Data documentului de soluționare: 07.02.2025
  • Tipul documentului de soluționare: Rezolutie
  • Soluție: Termen preschimbat
  • Detalii soluţie: Preschimbă termenul de judecată de la data de 17.03.2025 la data de 07.04.2025.
07.04.2025 12:00
  • Complet de judecată: Completul pt. dezlegarea unor chestiuni de drept
  • Numărul documentului de soluționare: 128/2025
  • Data documentului de soluționare: 07.04.2025
  • Tipul documentului de soluționare: Hotarâre
  • Soluție: civil - Respinge - ca inadmisibil
  • Detalii soluţie: Decizia nr. 128: Respinge, ca inadmisibile, sesizările conexate formulate de Tribunalul Arad – Secţia a III-a de contencios administrativ şi fiscal, litigii de muncă şi asigurări sociale în Dosarul nr. 1.932/108/2024, de Curtea de Apel Iaşi – Secţia conflicte de muncă şi asigurări sociale în Dosarul nr. 4.708/99/2022* şi de Curtea de Apel Constanţa – Secţia I civilă în Dosarul nr. 4.008/118/2023**, în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea următoarelor chestiuni de drept: - Dacă dispoziţiile art. 3 raportat la pct. 8 lit. A din anexa nr. 1 la Legea nr. 138/1999 modificată prin Legea nr. 477/2006, ale art. 2 din Legea nr. 285/2010, ale art. 2 din Legea nr. 283/2011, ale art. 1 şi 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2012, ale art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013, ale art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014, ale art. 4 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015, ale art. 3 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2016 şi ale art. 39 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017 se interpretează în sensul că, în vederea stabilirii drepturilor salariale, funcţiei de specialist I (consilier juridic) i se aplică coeficientul de ierarhizare de minim 4,70 (corespunzător funcţiei de specialist I prevăzute cu gradul de colonel), şi nu coeficientul de ierarhizare de minim 4,40 (corespunzător funcţiei de specialist I prevăzute cu gradul de locotenent-colonel); - Dacă în interpretarea art. 39 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, construcţia salarială pentru funcţia militară de execuţie ofiţer specialist I, reglementată în prezent cu grad de colonel prin Legea-cadru nr. 153/2017 şi Hotărârea Guvernului nr. 0610/2017 (şi anterior prin Legea-cadru nr. 330/2009 şi Hotărârea Guvernului nr. 0154/2010, Legea-cadru nr. 284/2010 şi Hotărârea Guvernului nr. 0292/2011), dar care până în anul 2010 era prevăzută cu grad de locotenent-colonel (Legea nr. 138/1999 şi Hotărârea Guvernului nr. 0663/1999 modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 01820/2006), prin raportare la funcţia similară la 31.12.2009, trebuie realizată prin raportare la o funcţie de conducere corespunzătoare gradului de colonel astfel cum erau reglementate în anul 2009 (exclusiv funcţii de conducere) sau la funcţia de execuţie cu denumire identică prevăzută cu grad de locotenent-colonel, astfel cum era reglementată în anul 2009 prin Legea nr. 138/1999 şi Hotărârea Guvernului nr. 0663/1999 modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 01820/2006 şi, respectiv: - Modalitatea de interpretare a prevederilor Legii-cadru nr. 284/2010, Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015, Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. S/214/2011 şi Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. I/0526/2011, în sensul de a se stabili dacă salarizarea funcţiei de ofiţer specialist I, prevăzută cu gradul de colonel, se face în raport de coeficientul de ierarhizare 4,70 aferent sau în raport de coeficientul de 4,40, echivalentul gradului efectiv deţinut, de locotenent-colonel? - În cazul personalului militar, în interpretarea art. 39 alin. (1) din Legea-cadru nr. 153/2017, prin «nivel de salarizare pentru funcţii similare» se înţelege salarizarea prin raportare la funcţiile care au în componenţă aceleaşi elemente ale soldei lunare, de la nivelul 31.12.2009? - Soluţiile legislative din art. 1 alin. (5 ind. 1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 şi art. 3 ind. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015, referitoare la stabilirea la nivel maxim aflat în plată a salariului de bază, se aplică şi personalului militar? Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 521 alin. (3) din Codul de procedură civilă. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 7 aprilie 2025.
Căi de atac:
-