Comunicat de presă referitor la întâlnirea reprezentanţilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu preşedinţii/vicepreședinții curţilor de apel
COMUNICAT DE PRESĂ
referitor la întâlnirea reprezentanţilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie
cu preşedinţii/vicepreședinții curţilor de apel
În perioada 24-25 aprilie 2014, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, doamna judecător dr. Livia Doina Stanciu și vicepreședinții instanței supreme, doamna judecător Cristina Iulia Tarcea și domnul judecător Mihai Ionuț Matei, au participat împreună cu președintele și vicepreședintele Consiliului Superior al Magistraturii, domnul judecător Adrian Bordea și domnul procuror Gheorghe Muscalu, ministrul Justiției, domnul Marius Robert Cazanciuc, alături de alți reprezentanţi ai Consiliului Superior al Magistraturii și Ministerului Justiţiei, la întâlnirea de lucru a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel, precum și a managerilor economici, organizată de Curtea de Apel Iași.
Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a fost însoţit la întâlnirea de lucru de doamna magistrat-asistent şef Silvia Sanda Iancu, director la Cabinetul președintelui instanței supreme.
În cadrul dezbaterilor ocazionate de întâlnirea de lucru au fost abordate teme de actualitate vizând, în principal, evaluarea acţiunilor concrete pentru implementarea noului Cod penal și a noului Cod de procedură penală, continuarea măsurilor pentru implementarea dispozițiilor noului Cod civil și noului Cod de procedură civilă, precum şi consecinţele în planul reorganizării instanţelor a intrării în vigoare a acestor coduri.
De asemenea, au mai fost supuse analizei și dezbaterilor următoarele teme:
- Provocările noilor Coduri în materie penală. Realităţi şi perspective.
- Simplificarea şi accelerarea procedurilor judiciare. Rezultate concrete.
- Consolidarea capacităţii administrative a instanţelor. Dificultăţi întâmpinate şi măsuri adoptate.
- 5. Strategiile Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei în privinţa optimizării schemelor de personal. Suplimentarea etapizată a schemelor de personal. Criterii de distribuire a posturilor de judecător şi grefier. Stadiul suplimentării posturilor de judecător.
- 6. Raţionalizarea instanţelor. Redesenarea hărţii administrativ judiciare, prin rearondare şi desfiinţare de instanţe. Viziunea Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei, strategii comune şi stadiul implementării măsurilor.
- Instituţia fondului de rezervă. Abordări şi viziuni asupra mecanismului de ocupare a posturilor temporar vacante de judecător.
- Sistemul electronic de management al cauzelor (ECRIS). Bune practici. Nevoi de dezvoltare.
- Priorităţi legislative ale perioadei următoare în ceea ce priveşte buna funcţionare a sistemului judiciar.
- Statutul personalului auxiliar de specialitate. Prezent și perspective.
- Accesul la informaţiile de interes public.
- Protecţia informaţiilor clasificate. Necesitatea adoptării unor norme interne proprii şi comune instanţelor judecătoreşti.
Cabinetul Președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție