Ședințe de judecată: Mai | | 2024
Sunteți aici: Pagina de început » Informații publice » Comunicate de presă » Comunicate de presă (2014) » Comunicat de presă referitor la întâlnirea reprezentanţilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu preşedinţii/vicepreședinții curţilor de apel

Comunicate de presă (2014)

Comunicat de presă referitor la întâlnirea reprezentanţilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu preşedinţii/vicepreședinții curţilor de apel

 

COMUNICAT DE PRESĂ

referitor la întâlnirea reprezentanţilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie

 cu preşedinţii/vicepreședinții curţilor de apel

 

În perioada 24-25 aprilie 2014, preşedintele  Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, doamna judecător dr. Livia Doina Stanciu și vicepreședinții instanței supreme,  doamna  judecător Cristina Iulia Tarcea și domnul judecător Mihai Ionuț Matei,  au participat împreună cu președintele și vicepreședintele Consiliului Superior al Magistraturii, domnul judecător Adrian Bordea și domnul procuror Gheorghe Muscalu, ministrul Justiției, domnul Marius Robert Cazanciuc, alături de alți reprezentanţi ai Consiliului Superior al Magistraturii și Ministerului Justiţiei, la întâlnirea de lucru a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel, precum și a managerilor economici, organizată de Curtea de Apel Iași.

Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a fost însoţit la întâlnirea de lucru de doamna magistrat-asistent şef Silvia Sanda Iancu, director la Cabinetul președintelui instanței supreme.

În cadrul dezbaterilor ocazionate de întâlnirea de lucru au fost abordate teme de actualitate vizând, în principal,  evaluarea acţiunilor concrete pentru implementarea noului Cod penal și a noului Cod de procedură penală, continuarea măsurilor pentru implementarea dispozițiilor noului Cod civil și  noului Cod de procedură civilă, precum şi consecinţele în planul reorganizării instanţelor a intrării în vigoare a acestor coduri.

De asemenea, au mai fost supuse analizei și dezbaterilor următoarele teme:

  1. Provocările   noilor   Coduri   în   materie   penală.   Realităţi   şi perspective.
  2. Simplificarea  şi   accelerarea  procedurilor judiciare.   Rezultate concrete.
  3. Consolidarea capacităţii administrative a instanţelor. Dificultăţi întâmpinate şi măsuri adoptate.
  4. 5. Strategiile Consiliului Superior al Magistraturii şi Ministerului Justiţiei în privinţa optimizării schemelor de personal. Suplimentarea etapizată a schemelor de personal. Criterii de distribuire a posturilor de judecător şi grefier. Stadiul suplimentării posturilor de judecător.
  5. 6. Raţionalizarea instanţelor. Redesenarea hărţii administrativ judiciare, prin rearondare şi desfiinţare de instanţe. Viziunea Consiliului  Superior al  Magistraturii  şi  Ministerului  Justiţiei, strategii comune şi stadiul implementării măsurilor.
  6. Instituţia   fondului   de   rezervă.   Abordări   şi   viziuni   asupra mecanismului  de  ocupare  a posturilor temporar  vacante  de judecător.
  7. Sistemul electronic de management al cauzelor (ECRIS). Bune practici. Nevoi de dezvoltare.
  8. Priorităţi legislative ale perioadei următoare în ceea ce priveşte buna funcţionare a sistemului judiciar.
  9. Statutul personalului auxiliar de specialitate. Prezent și perspective.
  10. Accesul la informaţiile de interes public.
  11. Protecţia   informaţiilor  clasificate.   Necesitatea   adoptării   unor norme interne proprii şi comune instanţelor judecătoreşti.

 

Cabinetul Președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție