Ședințe de judecată: Aprilie | | 2024
Sunteți aici: Pagina de început » Informații publice » Comunicate de presă » Comunicate de presă (2020) » Comunicat de presă privind lansarea serviciului de comunicare electronică a actelor de procedură

Comunicate de presă (2020)

Comunicat de presă privind lansarea serviciului de comunicare electronică a actelor de procedură

05.10.2020

COMUNICAT DE PRESĂ

 

Înalta Curte de Casație și Justiție anunță că, începând cu data de 5 octombrie 2020, serviciul de comunicare electronică a actelor de procedură (prin e-mail) a devenit operațional și este disponibil pentru înrolare prin intermediul paginii de Internet a Înaltei Curți – www.scj.ro, secțiunea ”Dosar electronic”, pentru toate secțiile și formațiunile de judecată ale instanței supreme.

Serviciul permite oricărei persoane fizice și juridice să opteze pentru efectuarea comunicărilor în format digital, cu eliminarea neajunsurilor constatate în modalitățile clasice (a comunicării efectuate prin serviciile poștale, curier sau agent procedural) și în condiții avantajoase, din punct de vedere al rapidității, siguranței transmiterii comunicărilor, protejarea datelor cu caracter personal și reducerii costurilor pe care le presupun procedurile judiciare.

De asemenea, aceeași modalitate de transmitere a actelor va fi folosită de către instanța supremă în relația bilaterală curentă cu alte instituții implicate în procedurile judiciare.

Serviciul de transmitere electronică a actelor de procedură vine în completarea  aplicației de ”Dosar electronic” și a celorlalte proiecte legate de digitalizarea și creșterea gradului de transparență și accesibilitate în ceea ce privește activitatea judiciară a instanței supreme, dintre care majoritatea sunt la rândul lor operaționale:

  • biblioteca digitală disponibilă prin intermediul paginii de Internet a Înaltei Curți, care conține publicațiile proprii ale acesteia, în format electronic;
  • publicarea întregii jurisprudențe pe site-ul propriu;
  • accesul gratuit la sinteze și studii realizate la nivelul compartimentelor din aparatul propriu al Înaltei Curți;
  • noile infochioșcuri instalate în sediile instanței supreme.

Procesul de modernizare a serviciilor oferite de către instanța supremă persoanelor implicate în procedurile judiciare și reprezentanților acestora, dar și publicului larg, va continua în perioada următoare, fiind vizate îmbunătățirea motorului de căutare a jurisprudenței, indexarea corespunzătoare a hotărârilor pronunțate, modernizarea și simplificarea site-lui propriu, oferirea de servicii on-line de asistență pentru justițiabili și diseminarea hotărârilor pronunțate în materia unificării jurisprudenței prin prezența pe rețelele sociale.

În implementarea aplicației privind comunicarea electronică a actelor de procedură, Înalta Curte de Casație și Justiție a valorificat experiența Tribunalului Arad și adresează mulțumiri acestei instanțe și domnilor Dacian Stanciu și Raul Baltă, specialiști IT în cadrul acesteia, pentru punerea la dispoziție a aplicației informatice și instruirea asigurată.

Amănunte privind avantajele presupuse de utilizarea serviciului de comunicare electronică a actelor de procedură sunt disponibile pe pagina de Internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție – la secţiunea Dosar Electronic sau click pe LINK - amănunte serviciu de comunicare electronică , iar cererea de înrolare poate fi obținută prin accesarea acestui link – CERERE ȘI INSTRUCȚIUNI DIN CADRUL SECȚIUNII DOSAR ELECTRONIC.

Președintele

Înaltei Curți de Casație și Justiție,

judecător Corina Alina Corbu