Ședințe de judecată: Mai | | 2024

Competența - Direcția legislație, studii, documentare și informatică juridică

Direcţia legislaţie, studii, documentare şi informatică juridică funcţionează în subordinea preşedintelui şi a unuia dintre vicepreşedinţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Direcţia este condusă de un director, care are calitatea de magistrat, desemnat de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. În structura Direcţiei legislaţie, studii, documentare şi informatică juridică funcţionează următoarele compartimente:

  • Serviciul legislaţie, studii şi documentare;
  • Serviciul informatică juridică.  

Biblioteca Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie funcţionează în cadrul Serviciului legislaţie, studii şi documentare.

Conform art. 83 din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, republicat, Serviciul legislaţie, studii şi documentare are următoarele atribuţii:

  • elaborează proiectele de regulamente şi de alte acte normative care se adoptă de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
  • analizează şi formulează puncte de vedere, precum şi observaţii şi propuneri cu privire la proiectele de acte normative iniţiate de alte autorităţi publice şi transmise Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în acest scop;
  • asigură selectarea şi rezumarea deciziilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în vederea publicării lor în Buletinul jurisprudenţei şi în alte publicaţii ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
  • asigură pregătirea materialelor pentru editarea şi publicarea Buletinului jurisprudenţei, Buletinului casaţiei şi a altor publicaţii ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
  • asigură publicarea deciziilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pe pagina de Internet a acesteia;
  • realizează studii referitoare la problemele de drept ivite în aplicarea legislaţiei;
  • asigură evidenţa legislaţiei, a jurisprudenţei şi a doctrinei;
  • asigură păstrarea colecţiei Monitorul Oficial al României şi completarea acestei colecţii pe măsura publicării de noi acte normative;
  • asigură funcţionarea bibliotecii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
  • gestionează fondul de carte al bibliotecii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi asigură completarea acestuia;
  • gestionează la nivelul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie sistemul software integrat pentru biblioteci.  

Conform art. 84 din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, republicat, Serviciul informatică juridică are următoarele atribuţii:

  • sprijină conducerea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în organizarea, coordonarea şi implementarea măsurilor pentru dezvoltarea infrastructurilor tehnologice şi de comunicaţii;
  • implementează tehnici şi metode noi de exploatare, administrare şi întreţinere a produselor şi serviciilor informatice, în vederea dezvoltării unui sistem de informatică juridică modern;
  • elaborează norme, proceduri de utilizare, protecţie şi securitate a datelor informatice şi coordonează administrarea şi exploatarea eficientă şi securizată a produselor şi serviciilor informatice în sistemul juridic;
  • proiectează şi implementează aplicaţii şi baze de date şi coordonează întreţinerea acestora în sistemul informatic al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
  • coordonează procesul de creare şi exploatare a sistemului de evidenţă, gestionare, arhivare şi circulaţie a documentelor şi dosarelor;
  • face propuneri în vederea stabilirii obiectivelor de investiţii privind produsele şi serviciile informatice, în conformitate cu strategia de informatizare a justiţiei;
  • participă la elaborarea documentaţiei de achiziţii şi la evaluarea ofertelor în procedurile de achiziţii de produse şi servicii informatice pentru sistemul informatic al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
  • participă la recepţionarea produselor şi a serviciilor achiziţionate şi la derularea contractelor de achiziţii ale produselor şi serviciilor informatice pentru sistemul informatic al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
  • asigură asistenţa tehnică de specialitate pentru eficienta exploatare a produselor şi serviciilor informatice în Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
  • asigură publicarea pe pagina de Internet a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a informaţiilor de interes public şi a evidenţei posturilor vacante de judecător. 

Direcţia legislaţie, studii, documentare şi informatică juridică efectuează toate lucrările dispuse de preşedintele şi vicepreşedinţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi îndeplineşte orice alte sarcini încredinţate de aceştia.

Biblioteca şi Centrul de informare şi documentare în drept european