Comunicat de presa referitor la întâlnirea reprezentanţilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie cu preşedinţii/vicepreşedinţii curţilor de apel
R O M Â N I A
ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE
Cabinetul Preşedintelui
COMUNICAT DE PRESĂ
referitor la întâlnirea reprezentanţilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie
cu preşedinţii/vicepreședinții curţilor de apel
La data de 27 septembrie 2013, preşedintele și vicepreședintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, doamna judecător dr. Livia Doina Stanciu și doamna judecător dr. Cristina Iulia Tarcea au participat împreună cu președintele și vicepreședintele Consiliului Superior al Magistraturii, doamna procuror Oana Andrea Schmidt Hăineală și domnul judecător Adrian Bordea, ministrul Justiției, domnul Marius Robert Cazanciuc, alături de alți reprezentanţi ai Consiliului Superior al Magistraturii și Ministerului Justiţiei, la întâlnirea de lucru a preşedinţilor şi vicepreşedinţilor curţilor de apel, precum și a managerilor economici, organizată de Curtea de Apel Bacău.
Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a fost însoţit la întâlnirea de lucru de doamna magistrat-asistent şef Silvia Sanda Iancu - director la cabinetul președintelui instanței supreme.
În cadrul dezbaterilor ocazionate de întâlnirea de lucru au fost abordate teme de actualitate vizând, în principal, acţiunile concrete pentru implementarea noului Cod civil și noului Cod de procedură civilă, ce au intrat deja în vigoare, pregătirea implementării noului Cod penal, a noului Cod de procedură penală, precum şi consecinţele în planul reorganizării instanţelor a intrării în vigoare a acestor coduri.
De asemenea, au mai fost supuse analizei și dezbaterilor următoarele teme:
1.Viziunea Ministrului Justiţiei cu privire la sistemul judiciar, realităţi şi perspective.
2.Viziunea reprezentanţilor CSM asupra eficientizării activităţii instanţelor, asigurării calităţii actului de justiţie şi creşterii încrederii în sistemul judiciar.
3.Organizarea instanţelor din perspectiva intrării în vigoare a codurilor în materie penală. Aspecte legate de suplimentarea schemelor de personal.
4.Necesitatea unei abordări strategice a gestionării şi planificării sectorului justiţiei. Informarea adecvată a publicului cu referire la intrarea în vigoare la 1 februarie 2014 a noii legislaţii în materie penală.
5.Implicaţiile desfiinţării unor instanţe. Modalitatea de repartizare şi utilizare a fondurilor pentru reparaţii curente.
6.Posibilitatea finanţării instanţelor prin accesarea de fonduri europene. Oportunitatea preluării bugetului instanţelor de către ÎCCJ.
7. Statutul personalului auxiliar de specialitate. Evaluarea personalului auxiliar şi conex. Necesitatea modificării Regulamentului de evaluare aprobat prin Ordinul Ministrului Justiţiei, nr. 3278/C/2012 sub aspectul criteriilor de performanţă.
8.Îmbunătăţirea accesului avocaţilor şi părţilor la informaţii privind cauzele aflate pe rolul instanţelor.
9.Aspecte privind exercitarea profesiei de avocat din perspectiva îmbunătăţirii percepţiei asupra sistemului judiciar.
CABINETUL PREȘEDINTELUI ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE