ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE
Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept în materia contenciosului administrativ și fiscal
Informații referitoare la dosare și ședințele de judecată
Anul 2016
Ultima actualizare 10 aprilie 2017
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
603/1/2016 |
01.02.2016 |
5644/83/2013 |
Curtea de Apel Oradea |
contencios administrativ și fiscal |
litigiu privind funcționarii publici (Legea Nr.188/1999) |
art. 99 alin. 6 art. 99 alin. 1 lit. a din Legea nr. 188/1999 |
Dacă prevederile art. 99 alin. 6 se aplică la ambele situații reglementate de art. 99 alin. 1 lit. a din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată. |
18.04.2016 |
23.03.2016 27.06.2016 |
11.03.2016 14.04.2016 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
2 |
604/1/2016 |
01.02.2016 |
5645/83/2013 |
Curtea de Apel Oradea |
contencios administrativ și fiscal |
litigiu privind funcționarii publici (Legea Nr.188/1999) |
art. 99 alin. 6 art. 99 alin. 1 lit. a din Legea nr. 188/1999 |
Dacă prevederile art. 99 alin. 6 se aplică la ambele situații reglementate de art. 99 alin. 1 lit. a din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată. |
conexat la dos. nr.603/1/2016 cu termen la 18.04.2016 |
|
|
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
1276/1/2016 |
21.03.2016 |
2377/115/2015 |
Curtea de Apel Timișoara |
contencios administrativ și fiscal |
obligare emitere act administrativ |
|
- dacă dispozițiile art. 3 din Legea nr. 554/2004 (Tutela administrativă) se interpretează în sensul că Prefectul poate ataca în fața instanțelor de contencios administrativ refuzul (asimilat cu un act administrativ potrivit dispozițiilor art. 2 alin. 2 din Legea nr. 554/2004) Consiliului Local de a pune pe ordinea de zi a ședinței și de a lua act de încetarea de drept a mandatului de consilier local înainte de termen, refuzat exprimat la cererea Prefectului adresată potrivit atribuțiilor reglementate de dispozițiile art. 19 alin. 1 lit. a și e din Legea nr. 340/2004; - incidența dispozițiile art. 9 alin. 2 lit. f din Legea nr. 393/2004 privind statutul aleșilor locali în cazul amânării aplicării pedepsei stabilite potrivit dispozițiilor art. 83 alin. 1 Cod penal (Legea nr. 286/2009), coroborate cu dispozițiile art. 396 alin. 4 Cod procedură penală (Legea nr. 135/2010). |
29.06.2016
10.10.2016 |
08.06.2016 |
|
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
1731/1/2016 |
21.04.2016 |
1650/46/2013 |
ICCJ - Secția de cont.adm. și fiscal |
contencios administrativ și fiscal |
contestație act administrativ fiscal |
|
Dacă, în sensul art.127 din Codul fiscal, se poate considera că o unitate administrativ-teritorială care contractează lucrări de construcții pentru obiective finanțate din bugetul de stat și cu aplicarea dispozițiilor legale privind achizițiile publice, obiective utilizate ulterior pentru realizarea de operațiuni impozabile, acționează de manieră independentă, având calitatea de persoană impozabilă cu drept de deducere a TVA aferentă lucrărilor în cauză. |
10.10.2016 |
22.09.2016 |
|
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
5 |
1886/1/2016 |
09.05.2016 |
1216/33/2015 |
Curtea de Apel Cluj |
contencios administrativ și fiscal |
anulare act administrativ |
art.21 alin.2 din Legea nr.554/2004 |
Art. 21 alin.2 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ se interpretează în sensul că motivul de revizuire este admisibil în baza unor decizii CJUE ulterioare hotărârii a căror revizuire se cere și în lipsa invocării dispozițiile de drept unional în litigiul de bază sau motivul de revizuire este admisibil doar în baza deciziilor CJUE existente la data pronunțării hotărârii a cărei revizuire se cere și în condițiile invocării respectivelor dispoziții în litigiul de bază ? În ipoteza admisibilității cererii de revizuire, care este termenul în care se poate formula cererea de revizuire întemeiată pe dispozițiile art.21 alin.2 din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ ? |
10.10.2016 12.12.2016 |
20.09.2016 |
04.10.2016 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
2160/1/2016 |
01.06.2016 |
2650/208/2015 |
Tribunalul Caraș-Severin |
contencios administrativ și fiscal |
anulare proces verbal de contravenție |
|
Dacă, în sensul dispozițiilor art. 1 alin. 1 lit. b din Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, răspunderea contravențională pentru contravenția prevăzută de art. 8 alin. 1 din același act normativ revine persoanelor fizice sau juridice înscrise în certificatul de înmatriculare care îndeplinesc, la momentul săvârșirii contravenției, condiția de a fi proprietare ale autovehiculului sau răspunderea contravențională revine persoanelor fizice sau juridice înscrise în certificatul de înmatriculare ca proprietare, chiar dacă la momentul săvârșirii faptei respectivul autovehicul era înstrăinat, în baza unor acte translative de proprietate purtând dată certă prin prezentarea la o autoritate publică, însă acesta nu a fost înmatriculat pe numele noului proprietar. Dacă termenul de două luni prevăzut de art. 9 alin.(8) din Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România este un termen special de prescripție, în sensul art. 13 alin. 4 din OG nr. 2/2001, iar în caz afirmativ, dacă acesta se calculează de la data la care autovehiculul a fost surprins în trafic de camerele video amplasate pe rețeaua de drumuri naționale ori de la data la care agentul constatator, în urma vizualizării înregistrării, a constatat că pentru respectivul autovehicul lipsește rovinieta valabilă și a identificat utilizatorul vehiculului, pe baza datelor furnizate de Ministerul Afacerilor Interne - Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor. |
31.10.2016 21.11.2016 |
14.10.2016 |
|
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
7 |
2200/1/2016 |
06.06.2016 |
24103/3/2013 |
ICCJ - Secția de cont.adm. și fiscal |
contencios administrativ și fiscal |
amendă pentru neexecutarea hotărârii judecătorești (art.24 din Legea nr.554/2004 ) |
|
Dacă în aplicarea dispozițiilor art.24 alin.( 1) din Legea nr.554/2004 trebuie să se țină seama de termenele prevăzute de art. 32 din Legea nr.165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România. |
31.10.2016 |
14.10.2016 |
04.11.2016 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
2551/1/2016 |
07.07.2016 |
11338/306/2014 |
Tribunalul Sibiu |
contencios administrativ și fiscal |
anulare proces verbal de contravenție |
anulare proces verbal de contravenție |
Interpretarea dispozițiilor art. 31 alin. 1 din O.G. nr. 2/2001, respectiv: 1. dacă acest text de lege se interpretează în sensul că plângerea împotriva procesului verbal de constatare a contravenției trebuie și motivată în termenul de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului verbal de contravenție și 2. care este sancțiunea ce intervine în cazul nemotivării plângerii contravenționale în acest termen, respectiv: - decăderea contravenientului din dreptul de a mai invoca orice aspecte de nelegalitate și netemeinicie a procesului verbal de contravenție sau - decăderea din dreptul de a invoca alte aspecte de nelegalitate a procesului verbal înafara celor prevăzute de art. 17 din O.G. nr. 2/2001 sub sancțiunea nulității, pe care instanța le poate constata și din oficiu. |
21.11.2016 |
04.11.2016 |
|
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
3478/1/2016 |
20.10.2016 |
23520/271/2014 |
Tribunalul Caras Severin |
contencios administrativ si fiscal |
anulare proces verbal de contravenție |
|
Dacă, în sensul dispozițiilor art. 109 din Ordonanța de Urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, art. 180 și 181 din Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006 privind Regulamentul de aplicare al Ordonanței de Urgență nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, coroborate cu art. 15 și 21 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, polițistul poate încheia procesul verbal de constatare și sancționare a contravențiilor în urma informațiilor comunicate prin radio de către operatorul radar, aflat în alt loc decât acela în care se află polițistul sau doar ca urmare a verificării în mod nemijlocit a înregistrării aparatului radar. |
30.01.2017 |
10.01.2017 |
26.01.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
3774/1/2016 |
17.11.2016 |
4190/109/2015 |
Curtea de Apel Pitești |
contencios administrativ și fiscal |
anulare act administrativ |
|
interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. II alin.4 din Legea nr.124/2015 situației în care agentul economic a achitat taxa de autorizare înainte de termenele prevăzute de art.14 alin.2 lit b), pct.v. B din O.U.G. nr.77/2009 și înainte de intrarea în vigoare a O.U.G. nr.92/2014 și a Legii nr.124/2015. |
27.02.2017 13.03.2017 |
14.02.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
11 |
3776/1/2016 |
17.11.2016 |
3498/100/2015 |
Curtea de Apel Cluj |
contencios administrativ și fiscal |
litigiu privind funcționarii publici (Legea Nr.188/1999) |
|
Aplicabilitatea dispozițiilor art. 98 lit f teza a II-a din Legea nr. 188/1999 în forma în vigoare la data de 28.12.2012 -ce vizează încetarea de drept a raportului de serviciu - în caz de condamnare prin hotărâre judecatorească definitivă pentru o altă faptă decât cele prevăzute de art. 54 lit h din aceeași lege la o sancțiune privativă de libertate cu suspendarea condiționată a executării pedepsei cu aplicarea art. 81-82 C.pen ,respectiv cu executarea în alte condiții decât cele prevăzute de art. 57 alin. 1 din Codul Penal . |
27.02.2017 |
06.02.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanța care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conținutul sesizării |
Termenul de soluționare a sesizării |
Data comunicării raportului către părți |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părților |
Soluția |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
3970/1/2016 |
08.12.2016 |
38427/3/2015 |
Curtea de Apel București |
contencios administrativ și fiscal |
pretenții |
|
Cum se interpretează dispozițiile art. 54 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, în ceea ce privește sfera cheltuielilor finanțate pentru învățământului special și special integrat, respectiv posibilitatea de decontare a acestora între autoritățile administrației publice locale? |
10.04.2017 |
22.03.2017 |
03.04.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fișierul. |