ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE
Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept în materia contenciosului administrativ şi fiscal
Informaţii referitoare la dosare şi şedinţele de judecată
Anul 2017
Ultima actualizare – 26 februarie 2017
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
125/1/2017 |
16.01.2017 |
4536/62/2015 |
Curtea de Apel Braşov |
Contencios administrativ şi fiscal |
anulare act administrativ |
- natura juridică a creanţei constând în compensaţiile prevăzute de art. 97 alin. 1 lit. d din Codul Silvic (aspect esenţial pentru determinarea normelor juridice care reglementează prescripţia dreptului material la acţiune); - interpretarea dispoziţiilor art. 6 din H.G. nr. 861/2009 -respectiv dacă această normă instituie sau nu o condiţie suspensivă pentru acordarea compensaţiilor;K158 - stabilirea criteriilor pentru determinarea actului normativ aplicabil cererilor de acordare a compensaţiilor (actul normativ în vigoare în perioada pentru care sunt solicitate compensaţiile sau actul normativ în vigoare la data cererii de acordare a compensaţiilor, adresată autorităţii publice) |
10.04.2017 |
22.03.2017 |
03.04.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
303/1/2017 |
30.01.2017 |
628/59/2014 |
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie |
Contencios administrativ şi fiscal |
anulare act administrativ |
1. Dacă în interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 267 alin. 4 din Legea nr.571/2009 privind Codul fiscal, art.134 alin.1 – 4 din HG nr.44/ 2003 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, art.3 lit. e) din Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, art.15 şi art. 44 din Legea nr. 85/2003 a minelor se pot percepe două sau chiar trei taxe, pentru aceeaşi activitate, de către autorităţi diferite? 2. Dacă în aplicarea dispoziţiilor art.267 alin.4 din Legea nr.571/2004 privind Codul fiscal şi art. 134 alin.1 – 4 din HG nr.44/ 2004 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări se aplică numai pentru terenul afectat de foraj sau excavaţie sau pentru întreaga suprafaţă exploatată? |
24.04.2017 |
04.04.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
3 |
304/1/2017 |
30.01.2017 |
391/36/2014 |
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie |
Contencios administrativ şi fiscal |
anulare act administrativ |
1. „În interpretarea art.2 alin.1 lit.b) din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ se poate considera că furnizorul serviciului public de apă şi canalizare, astfel cum este definit de Legea nr.241/2006 a serviciului de alimentare cu apă şi canalizare şi Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, este o autoritate publică?”. 2. „Noţiunea de «autoritate publică» astfel cum este definită de art.2 alin.1 lit.b) din Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ este similară cu cea a noţiunii de «instituţie publică» astfel cum este prevăzută de art.2 alin.1 pct.30 din Legea nr.500/2002 privind finanţele publice şi art.2 pct.39 din Legea nr.273/2006 privind finanţele locale?” |
24.04.2017 |
04.04.2017 |
19.04.2017 21.04.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
4 |
438/1/2017 |
13.02.2017 |
219/119/2016 |
Curtea de apel Braşov |
Contencios administrativ şi fiscal |
refuz acordare drepturi persecutaţi politic, conform Decret - lege nr.118/1990 |
1. Dacă dispoziţiile art. 1 alin.(1) lit. d) din Decretul-lege nr.118/1990, pot fi interpretate în sensul că din categoria persoanelor îndreptăţite a beneficia de facilităţile şi drepturile prevăzute de acest act normativ face parte şi cel care nu a avut voie să părăsească locuinţa decât cu acordul expres al organelor de stat şi doar în situaţii speciale fiind nevoit să se prezinte la miliţie pentru a fi verificat în virtutea stabilirii statutului de chiabur ce i-a fost atribuit; 2. Dacă dispoziţiile art.10 alin.(1) din acelaşi act normativ pot fi interpretate în sensul că dovada calităţii de persoană care a avut stabilit domiciliu obligatoriu poate fi făcută exclusiv prin declaraţii de martori; 3. Dacă dezlegarea dată problemei enunţate la punctul 2 este în sens afirmativ, care sunt condiţiile pentru ca dovada exclusiv prin declaraţii de martori să fie admisibilă. |
24.04.2017 |
07.04.2017 |
24.04.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
672/1/2017 |
03.03.2017 |
7461/63/2015 |
Curtea de apel Craiova |
contencios administrativ şi fiscal |
obligaţia de a face |
Dispoziţiile art. 59 alin.3 din Ordinul nr. 839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii se interpretează in sensul că: 1.Pentru emiterea autorizaţiei de construire, in vederea intrării in legalitate a unei construcţii edificate anterior emiterii acesteia, sunt necesare exclusiv documentele prevăzute de această dispoziţie legală? sau se interpretează în sensul că: 2. Sunt necesare atât documentele prevăzute de art. 59 alin.3 din Ordinul nr. 839/2009 cât şi cele prevăzute de art. 7 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii? |
12.06.2017 |
16.05.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
6 |
863/1/2017 |
20.03.2017 |
2446/98/2016 |
Tribunalul Ialomiţa |
contencios administrativ şi fiscal |
anulare act administrativ |
Interpretarea prevederilor art. 9 al. 3 şi 4 şi art. 12 al. 3 din Legea 393/2004 în sensul de a stabili dacă există o competență exclusivă a instituţiei prefectului pentru constatarea încetării mandatului consilierului local/judeţean înainte de expirarea duratei normale a acestuia în situaţia pierderii calităţii de membru al partidului politic sau al organizaţiei minorităţilor naţionale pe a cărei listă a fost ales, în condiţiile art. 12 al. 3 din Legea 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare sau este alternativă cu cea a consiliului local/judeţean în condiţiile reglementate de art. 9 al. 3 şi 4 din Legea 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare. |
12.06.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
899/1/2017 |
23.03.2017 |
385/262/2016 |
Tribunalul Dâmboviţa |
contencios administrativ şi fiscal |
anulare proces verbal de contravenţie |
1. Dacă încălcarea dispoziţiei legale prevăzute de art.96 alin.(1) OUG nr.195/2002, prin neconsemnarea în procesul-verbal (I) a sancţiunii complementare a suspendării dreptului de a conduce, (II) a intervalului de timp (conţinutul concret al sancţiunii complementare) în care este suspendat dreptul de conducere şi (III) a temeiul juridic sunt sancţionate cu nulitatea, parţială, a procesului-verbal şi atrage anularea inclusiv a menţiunilor privind măsura reţinerii permisului de conducere, nulitate ce nu poate fi înlăturată, sau este suficientă numai consemnarea măsurii tehnico administrative a reţinerii permisului de conducere pentru valabilitatea procesului-verbal, inclusiv cu privire la măsura complementară de suspendare, durată şi temei juridic. 2. Dacă încălcarea dispoziţiilor art.96 alin.(1) OUG nr.195/2002 prin raportare la interesul ocrotit, poate fi invocată de instanţă, este sancţionată cu nulitatea absolută sau relativă, şi este o nulitate procedurală, ce poate sau nu poate fi înlăturată, sau este o nulitate materială. |
26.06.2017 |
08.06.2017 |
21.06.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
8 |
932/1/2017 |
27.03.2017 |
6158/180/2016 |
Tribunalul Bacău |
contencios administrativ şi fiscal |
anulare proces verbal de contravenţie |
Dacă dispoziţiile art 3.1.1 lit c din Norma de Metrologie Legală nr 021-05 din 23.11.2005 aprobată prin Ordinul nr. 301 din 23 noiembrie 2005 trebuie interpretate că se aplică la momentul constatării contravenţiei în urma măsurării vitezei de către operatorul radar /instanţa de judecată în cursul soluţionării plângerii contravenţionale ori se aplică doar la momentul verificării şi omologării aparatului radar de către serviciul de metrologie legală. |
26.06.2017 |
06.06.2017 |
21.06.2017 23.06.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
1047/1/2017 |
05.04.2017 |
20249/3/2015 |
Curtea de apel Bucureşti |
contencios administrativ şi fiscal |
litigiu privind funcţionarii publici (Legea Nr.188/1999) |
|
Dacă noţiunea de „poliţie politică” prev. de art. 54 lit. j) din Legea nr. 188 /1999 o include şi pe cea de „colaborator al Securităţii” (colaborator al poliţiei politice comuniste), astfel cum este definită de art. 5 alin. 3 raportat la art. 5 alin. 1 din Legea nr. 187 /1999, respectiv de art. 2 lit. b) din OUG nr. 24/2008 sau se referă doar la cea de „lucrător al Securităţii” (agent al poliţiei politice comuniste), astfel cum este definită de art. 5 alin. 2 raportat la art. 5 alin. 1 din Legea nr. 187 /1999, respectiv de art. 2 lit. a din Ordonanţa de Urgenţă nr. 24/2008 |
11.09.2017 |
01.08.2017 |
16.08.2017 17.08.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
10 |
1087/1/2017 |
10.04.2017 |
15643/193/2015 |
Tribunalul Botoşani |
contencios administrativ şi fiscal |
anulare proces-verbal de contravenţie |
|
1. Dacă art. 30 alin. 2 şi 3 din OG nr. 2/2001 se aplică doar în cazul în care persoana împuternicită să aplice sancţiunea contravenţională sesizează organul de urmărire penală, sau se aplică şi în cazul în care organul de urmărire penală se sesizează din oficiu cu cercetarea unei fapte care mai întâi este urmărită ca infracţiune şi ulterior s-a stabilit de către procuror că ea ar putea constitui contravenţie; 2. În situaţia în care prevederile art. 30 alin. 2 şi 3 din OG nr. 2/2001 sunt incidente şi în cazul sesizării din oficiu a organului de urmărire penală, dacă sunt aplicabile şi în acest caz prevederile art. 13 alin. 3 teza a doua din OG 2/2001. |
11.09.2017 |
10.07.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
11 |
1152/1/2017 |
18.04.2017 |
1578/118/2016 |
Curtea de apel Constanţa |
contencios administrativ şi fiscal |
anulare act administrativ |
|
În interpretarea şi aplicarea art.2 lit.c, art.26 lit.d) şi 33 alin.(3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea CURŢII DE CONTURI, în cadrul unui audit financiar CURTEA DE CONTURI se poate raporta la oportunitatea încheierii unui contract de către entitatea auditată din perspectiva alocării de fonduri publice sau la oportunitatea adoptării unui act administrativ de către entitatea auditată şi poate constata din această perspectivă existenţa unor abateri de la legalitate şi regularitate care au determinat producerea unor prejudicii? |
11.09.2017 |
21.08.2017 |
07.09.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
1510/1/2017 |
23.05.2017 |
194/62/2016 |
Curtea de apel Braşov |
contencios administrativ şi fiscal |
refuz acordare drepturi persecutaţi politic, conform Decret - lege nr.118/1990 |
|
Dacă dispoziţiile art.1 şi art.10 din Decretul-lege nr.118/1990, cu modificările şi completările ulterioare, combinate cu dispoziţiile art.14 din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, pot fi interpretate în sensul că existenţa unei hotărâri judecătoreşti definitive şi/sau irevocabile prin care s-a constatat calitatea de persoană îndreptăţită la beneficiile prevăzute de Decretul-lege nr.118/1990 a unui membru al familiei reclamantului face obligatorie recunoaşterea calităţii de persoană îndreptăţită şi a reclamantului, fără a mai fi necesară coroborarea acestei hotărâri, sau a prezumţiei pe care o generează, cu alte probe. |
25.09.2017 |
12.09.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
13 |
1535/1/2017 |
25.05.2017 |
6793/190/2015 |
Tribunalul Suceava |
contencios administrativ şi fiscal |
anulare proces verbal de contravenţie |
|
În interpretarea dispoziţiilor art.21 alin.3, art.5 alin.6, art.10 din OG nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, ale art.96 alin.1-3 din OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice şi ale textului legal ce reglementează contravenţia din cauză, respectiv art.102 alin.3 lit.e din OUG nr.195/2002, (1) dacă sancţiunea complementară a suspendării dreptului de a conduce se poate considera aplicată doar prin menţionarea textului legal ce sancţionează contravenţia, fără a se preciza natura şi durata sancţiunii în cuprinsul procesului-verbal; (2) dacă se consideră că sancţiunea complementară se aplică de drept prin menţionarea textului legal ce sancţionează contravenţia; (3) dacă sancţiunea complementară a suspendării dreptului de conducere se consideră aplicată prin reţinerea permisului de conducere; (4) dacă nelegalitatea aplicării sancţiunii complementare a suspendării dreptului de conducere se poate invoca din oficiu de către instanţă. |
25.09.2017 |
11.09.2017 |
29.09.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
14 |
1536/1/2017 |
25.05.2017 |
8529/314/2015 |
Tribunalul Suceava |
contencios administrativ şi fiscal |
anulare proces verbal de contravenţie |
|
În interpretarea dispoziţiilor art.21 alin.3, art.5 alin.6, art.10 din OG nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, ale art.96 alin.1-3 din OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice şi ale textului legal ce reglementează contravenţia din cauză, respectiv art.100 alin.3 lit.b din OUG nr.195/2002, (1) dacă sancţiunea complementară a suspendării dreptului de a conduce se poate considera aplicată doar prin menţionarea textului legal ce sancţionează contravenţia, fără a se preciza natura şi durata sancţiunii în cuprinsul procesului-verbal; (2) dacă se consideră că sancţiunea complementară se aplică de drept prin menţionarea textului legal ce sancţionează contravenţia; (3) dacă sancţiunea complementară a suspendării dreptului de conducere se consideră aplicată prin reţinerea permisului de conducere; (4) dacă nelegalitatea aplicării sancţiunii complementare a suspendării dreptului de conducere se poate invoca din oficiu de către instanţă în condiţiile în care se contestă modul de individualizare a acestei sancţiuni. |
conexat la dosarul nr.1535/1/2017 cu termen de judecată 25.09.2017 |
11.09.2017 |
29.09.2017 |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
2003/1/2017 |
07.07.2017 |
250/40/2017 |
Tribunalul Botoşani |
contencios administrativ şi fiscal |
anulare act administrativ |
|
Interpretarea dispoziţiilor art. 69 alin. 4 din Legea nr. 215/2001 raportat la prevederile art. 15 alin. 2 lit. b) din Legea nr. 393/2004 şi art. 25 alin. 2 din Legea nr. 176/2001, în sensul de a lămuri, ce fel de control poate efectua instanţa de contencios administrativ asupra ordinului prefectului prin care se constată încetarea de drept, înainte de termen a mandatului de primar. |
09.10.2017 |
22.09.2017 |
03.10.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
2562/1/2017 |
22.09.2017 |
3411/100/2015 |
Curtea de Apel Cluj |
contencios administrativ şi fiscal |
anulare act emis de autorităţi publice locale |
art. 18 alin. (2) din Legea nr. 554/2004 |
1. Natura juridică a certificatului de urbanism emis în scop pre-operaţional este aceea de act administrativ individual, sau, dimpotrivă, aceea de operaţiune administrativă neproducătoare de efecte juridice? 2. În ipoteza în care prima cerere ar fi considerată inadmisibilă sau în situaţia în care Înalta Curte stabileşte că un astfel de certificat este operaţiune administrativă, în ce măsură certificatul de urbanism emis în cop pre-operaţional poate fi cenzurat de instanţă, sub aspectul legalităţii, în lipsa unei solicitări exprese a părţii interesate, în temeiul art. 18 alin. (2) din Legea nr. 554/2004. |
11.12.2017 26.02.2018 |
17.11.2017 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |
Nr. crt. |
Nr. de înregistrare a sesizării |
Data înregistrării sesizării |
Nr. dosarului în care s-a formulat sesizarea |
Instanţa care a formulat sesizarea |
Materia juridică |
Obiectul principal al dosarului |
Textele de lege invocate |
Conţinutul sesizării |
Termenul de soluţionare a sesizării |
Data comunicării raportului către părţi |
Data transmiterii punctelor de vedere ale părţilor |
Soluţia |
Textul complet al încheierii de sesizare prin mecanismul întrebării prealabile |
3341/1/2017 |
05.12.2017 |
2711/99/2016 |
Curtea de Apel Iaşi |
contencios administrativ şi fiscal |
obligaţia de a face |
art. 24 al.4 din Legea 554/2004, art. 24 al.3 din Legea 554/2004 |
Interpretarea prevederilor dispoziţiilor art. 24 al.4 din Legea 554/2004, în ceea ce priveşte: termenul în care creditorul poate solicita fixarea sumei definitive care i se va datora de debitor cu titlu de penalităţi; natura acestui termen şi sancţiunea nerespectării lui; perioada care se are în vedere pentru stabilirea acestei sume, atunci când nu este sumă fixă, ci procentuală şi pe zi de întârziere; dacă, în cadrul acestei proceduri, instanţa poate stabili valoarea obiectului la care se aplică penalităţile de întârziere, în ipoteza în care instanţa prevăzută de art. 24 al.3 din Legea 554/2004 nu a stabilit acest lucru |
22.02.2018 |
02.02.2018 |
(click pentru vizualizare) |
Click cu butonul stâng al mouse-ului pentru a vizualiza fişierul. |